Goed Vervoeren

Alles over het Openbare Vervoer

Hoe verkoop je succesvol een motor?

De afgelopen maanden groeit de populariteit van motoren in Nederland. Uit onderzoek is gebleken dat het vervoermiddel in het eerste halfjaar van 2021 maar liefst 9383 keer werd verkocht. Sinds 2009 is dit het hoogste aantal aankopen van motoren in Nederland. Als jij al jaren een motor in de schuur hebt staan waar je eigenlijk niks meer mee doet, kan je hier door de toename van de populariteit ervan flink wat mee verdienen. Wij zullen je een aantal tips geven hoe je je motor kan verkopen.

Tips voor het verkopen

Bij een motor verkopen, is het belangrijk dat je een aansprekende advertentie gaat ontwerpen. De advertentie moet goed zijn vormgegeven en de juiste, duidelijke informatie bevatten. Hierbij gaat het niet alleen over hoe de motor werkt, maar ook jouw ervaring. Een beoordeling van iemand anders kan namelijk veel invloed hebben of iemand uiteindelijk wel of niet geïnteresseerd is. Verdere informatie wat je altijd moet vermelden, is het merk en model van de motor en het jaar waarin het is gebouwd. Daarnaast moet je de staat van de motor beschrijven. Wees hier vooral eerlijk zijn, want klanten zullen er vroeg of laat altijd achter komen wat de staat van het product is.

Je motor verkopen

Ten tweede moet je vooral foto’s van de motor erbij zetten. Dit zorgt voor meer vertrouwen bij de klant. Hij of zij kan dan met eigen ogen zien hoe de motor eruit ziet, wat de staat ervan is en hoe goed de motor is onderhouden. Zorg dat de motor er op zijn best uitziet, dus maak hem eventueel van te voren schoon. Als er eventuele schade is, laat dit dan ook zien op de foto’s. Klanten kunnen dan thuis al beoordelen of ze wel of niet mee willen gaan met de deal.

Ten slotte moet je, als je een advertentie van je motor online zet, vaak bereikbaar zijn. Vermeld bijvoorbeeld een telefoonnummer of e-mailadres in de advertentie. Als klanten je dan proberen te bereiken, geef hier dan zo snel mogelijk antwoord op. Wanneer je dit niet doet, loop je het risico dat klanten uiteindelijk geen interesse meer hebben.